Dell loses Taiwan consumer lawsuit: report

Jun 06, 2010
Visitors walks around the Dell stand at the world's biggest high-tech fair, the CeBIT in March, in the northern German city of Hanover. A group of Taiwanese consumers have won a lawsuit forcing US computer giant Dell to honour bargains the firm says it offered in error on the Internet, it has been reported.

A group of Taiwanese consumers have won a lawsuit forcing US computer giant Dell to honour bargains the firm says it offered in error on the Internet, it was reported Sunday.

A court in southern Taiwan last week ordered the firm to deliver 18 laptops and 76 flat-panel monitors to 31 consumers for 490,000 Taiwan dollars (15,120 US), less than a third of the normal price, the Taipei-based Apple Daily said.

Dell will be allowed to appeal the decision -- its first setback after victories in seven identical cases, the report said.

The company advertised the unusually low prices on its website in June and July, prompting bargain-hunters to place 200,000 orders.

In the July incident, the company's Latitude E4300 , which usually sells for 60,900 Taiwan dollars, appeared online at 18,558 Taiwan dollars, the daily said.

Dell has apologised in a statement on its Taiwanese website and offered a voucher of up to 20,000 Taiwan dollars a customer in compensation.

But the gesture has failed to appease angered by the company withdrawing the offer.

The consumer rights authorities in Taipei has fined Dell one million Taiwan dollars for customer rights infringements.

was not immediately reachable for comment.

Explore further: The New York Times to cut 100 newsroom jobs

add to favorites email to friend print save as pdf

Related Stories

Taiwan Acer's 2009 profit down 3.54 percent

Feb 10, 2010

Taiwan's Acer Inc, the world's second biggest computer vendor by revenues, said Wednesday that its profit for 2009 edged down just 3.54 percent from a year ago despite the global economic meltdown.

German wind power firm to withdraw from Taiwan

Feb 26, 2010

Germany-based InfraVest, the largest private wind power company in Taiwan, said Friday it will withdraw from the island because it does not have confidence in the government's energy policies.

Recommended for you

The New York Times to cut 100 newsroom jobs

20 minutes ago

The New York Times Co. says it is cutting about 100 newsroom jobs through buyouts and layoffs in an effort to trim costs and focus more on its digital efforts.

What's PayPal's first solo move?

19 hours ago

PayPal's impending split from long-time partner eBay Inc. will ratchet up its appeal to online retail competitors such as Amazon.com and give it the freedom to aggressively take on new mobile pay challeng ...

AOL to feed more video, news to Microsoft's MSN

Sep 30, 2014

AOL will provide Microsoft's MSN with more video and additional news stories from popular sites such as The Huffington Post and TechCrunch in an expansion of a deal aimed at selling more digital advertising.

User comments : 1

Adjust slider to filter visible comments by rank

Display comments: newest first

NameIsNotNick
not rated yet Jun 06, 2010
Dell one million Taiwan dollars
About $31K US... not so bad.