PHYS 19X

NYTimes starts Chinese site; microblogs go
offline

June 28 2012, by GILLIAN WONG

(AP) — The New York Times started a Chinese-language website
Thursday that generated so much interest in China two of its microblog
accounts drew thousands of followers and then were apparently taken
offline for several hours.

The Times' accounts on microblog sites hosted by two popular Chinese
web portals were offline Thursday morning, said Craig Smith, the
paper's China managing director. "We are seeking to clarify the situation
with those accounts," said Smith, adding that the Chinese site
cn.nytimes.com has not been affected and continued to receive "strong
traffic."

The paper's Chinese microblog accounts were activated Wednesday,
attracting around 10,000 followers on Sina Weibo within a day and
several thousand users on other sites. But on Thursday morning, the
accounts hosted by Sina and Sohu.com appeared to have been taken
down. The account on Tencent, another popular portal, remained active

but functions such as commenting and forwarding posts were apparently
disabled.

By late afternoon, the Times' Sina microblog site was accessible again.
The Times had no indication its microblogs went offline because of the

company or its content, or if a technical problem occurred, Smith later
said.

1/3



PHYS 19X

Sina public relations staffer Mao Taotao said the site could be accessed
and the company had no reports of problems. A male customer service
staffer at Sohu surnamed Wang would not comment on whether the
Times' account was offline and would say only that he had passed on the
query to the relevant departments.

The Chinese blogosphere lit up with speculation that the Times'
microblog sites had been censored.

Bloomberg's English-language site, meanwhile, appeared to be
inaccessible from mainland China. Bloomberg spokeswoman Belina Tan
said the company was looking into reports of technical difficulties on its
China website.

The online outages are an indication of the challenges that foreign news
organizations face in trying to reach out to the Chinese audience, for
whom the main sources of information remain state-controlled media.

The Times joins the Financial Times, the Wall Street Journal and several
other English-language news titans in offering news in Chinese to tap
into the huge China market and break the government's controls on
information.

Regulations prohibit foreign companies from distributing news directly,
and to get around that, the Times, like its predecessors, has located its
servers offshore. That tactic also leaves them susceptible to being
blocked by censors and thereby jeopardizing their advertising.

The Wall Street Journal began its Chinese offerings a decade ago. While
the site has struggled at times, executives have said over the past three
years it has thrived, reaching more than 35 million page views a month.
After it posted an article in October 2010 about the Nobel Peace Prize
being awarded to jailed Chinese dissident Liu Xiaobo, the site was

2/3



PHYS 19X

blocked for five weeks and lost half its page views, according to a
presentation one executive gave a business group.

Copyright 2012 The Associated Press. All rights reserved. This material
may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

Citation: NYTimes starts Chinese site; microblogs go offline (2012, June 28) retrieved 27 April
2024 from https://phys.org/news/2012-06-nytimes-chinese-site-microblogs-offline.html

This document is subject to copyright. Apart from any fair dealing for the purpose of private
study or research, no part may be reproduced without the written permission. The content is
provided for information purposes only.

3/3


https://phys.org/news/2012-06-nytimes-chinese-site-microblogs-offline.html
http://www.tcpdf.org

