
 

Time Inc. owns up to goofed 'mine' magazine

April 16 2009, By RYAN NAKASHIMA , AP Business Writer

  
 

  

FILE - This file magazine cover illustration released by Time, Inc., shows Time
Inc's customized magazine "mine" that combines reader-selected sections from
eight publications as it tries to mimic in printed form the personalized news
feeds that have become popular on the Internet. Time Inc.'s experimental made-
to-order magazine shipped out this week, but many subscribers got a version that
looked like it belonged to someone else. (AP Photo/Time, Inc., file)

(AP) -- Time Inc.'s experimental made-to-order magazine, "mine,"
shipped out this week, but many subscribers got a version that looked
like it belonged to someone else.

Subscribers to the free publication were allowed to select five of eight
magazine titles, and content from each would make it into their
personalized copy. Many readers got versions that didn't match their

1/3



 

picks.

Time Inc. Media Group President Wayne Powers apologized for the
problem in an e-mail Wednesday to the group that may have been
affected, blaming a "computer error" and promising a sixth free issue,
instead of the five originally planned.

The print run was limited to the first 31,000 respondents who signed up
online at http://www.timeinc.com/mine while an online version was
available for another 200,000. Neither maximum was reached and
signups are still possible.

Readers can select from titles published by subsidiaries of Time Warner
Inc. and American Express Co.: Time, Sports Illustrated, Food & Wine,
Real Simple, Money, In Style, Golf, and Travel + Leisure. Editors
preselect the stories that make it into each biweekly issue.

Several of the stories picked by editors from each title were up to two
years old, and some could be found on the Internet. One Sports
Illustrated story about soccer fans, for instance, refers to a World Cup
qualifier match "two weeks from now." That game wrapped up last June.

For that, the publisher had no qualms.

"Stories leaned certainly more toward the evergreen side," said Kris
Connell, a spokeswoman for Time Inc., adding that future editions are
likely to contain more recent copy. "It was never the intent for this to be
a breaking news vehicle."

Joshua Benton, director of Harvard University's Nieman Journalism Lab,
pointed out many of the flaws of the first issue.

He also called the personalized ads - all featuring Toyota Motor Corp.'s

2/3

http://www.timeinc.com/mine
https://phys.org/tags/time+warner/


 

new Lexus sport utility vehicle - "slightly creepy" because they referred
to where he lives, included his name and described him driving one on
Route 6 to Cape Cod.

"I don't think anyone would look at this and say we've found the answer
to the crisis in journalism," he said, referring to plunging ad revenue that
has resulted in job cuts and bankruptcy filings by five newspaper
companies.

But he gave the creators credit for printing thousands of personalized
copies, something unusual in an industry that has historically specialized
in reaching mass audiences.

"That's a pretty big task," Benton said. "And it doesn't surprise me that
they messed some of it up."

©2009 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be
published, broadcast, rewritten or redistributed.

Citation: Time Inc. owns up to goofed 'mine' magazine (2009, April 16) retrieved 19 April 2024
from https://phys.org/news/2009-04-goofed-magazine.html

This document is subject to copyright. Apart from any fair dealing for the purpose of private
study or research, no part may be reproduced without the written permission. The content is
provided for information purposes only.

Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

3/3

https://phys.org/news/2009-04-goofed-magazine.html
http://www.tcpdf.org

